Møt Polestar, Haltenbanken og Mannheimer som på hver sin kant jobber med innovasjon, design og kommunikasjon som drivere for å nå ambisiøse bærekraftsmål. I denne workshopen lærer du å ta i bruk verktøy fra design-thinking og historiefortelling som kan bidra til å skape endring og gjøre virksomheten din mer bærekraftig.
Du har sikkert hørt det før, men grønn omstilling kommer ikke av seg selv. Vi må endre måten vi tenker og handler på. Ofte rokker bærekraftig utvikling ved selve kjernevirksomheten til en stor del av næringslivet, og det skaper usikkerhet. De store linjene – hva, hvorfor og hvordan – må derfor leve godt i virksomheten. Du trenger intern bekreftelse og handlingskraft før du kan møte verden med budskap om en grønnere fremtid – og du trenger riktige verktøy når du skal få virksomheten med på å tenke nytt – og handle deretter!
Designere og kommunikatører har gode verktøy på lur i prosesser som skal skape endring og handling. Sammen bidrar Polestar, Haltenbanken og Mannheimer til å gjøre klimadebatten mer tilgjengelig og engasjerende som festivalpartner og prosjektpartnere for Klimafestivalen Varmere Våtere Villere. Her møter du Kristin Fjeld, kommunikasjonssjef i Polestar, Lene Bergmann, daglig leder i Mannheimer og Askild Meltvik, daglig leder i Haltenbanken.
Polestar skal levere en helt utslippsfri bil innen 2030 - kan de klare det? Overgangen til et bærekraftig næringsliv er høyst nødvendig. Men hvordan innovere og levere det ypperste innen design, samtidig som det sikres at løsningene ikke går på bekostning av planeten vår?
Haltenbanken og Mannheimer er eksperter på strategisk design og kommunikasjon. Vi hjelper kundene våre med å navigere i endringsprosesser ved hjelp verktøy som utvikler løsninger, og bidrar til åpen og aktiv kommunikasjon.